Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Αναστάτωση με τροπολογία για μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών

ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ

Υπερψηφίστηκε τελικά, αφού προηγουμένως αποσύρθηκε για να επανακατατεθεί στη Βουλή, μια τροπολογία που είχε καταθέσει το υπουργείο Οικονομικών σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, σύμφωνα με την οποία αναβάλλεται μέχρι την 31η Μαρτίου του 2015 η επιβολή προστίμων σε εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, για την μή τήρηση αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης.


Η επίμαχη διάταξη του υπουργείου Οικονομικών, που βασίζεται στα οριζόμενα από τον σχετικό νόμο του 2013, συμπεριελήφθη σε εκπρόθεσμη τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και είχε αποσυρθεί από τον αναπληρωτή υπουργό, Νίκο Ταγαρά, νωρίτερα σήμερα το απόγευμα.

Τελικώς επανακατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος διευκρίνισε πως η μη επιβολή κυρώσεων αφορά μονάχα «μικρές εταιρείες που αντιμετωπίζουν αντικειμενική αδυναμία εξεύρεσης πιστοποιημένων αποθηκευτικών χώρων».

Την τροπολογία υπερψήφισε και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο προηγουμένως, είχε εκφράσει δια του εκπροσώπου του, Πάρι Κουκουλόπουλου, την αντίθεσή του στην «κυβερνητική τακτική του νομοθετείν δια τροπολογιών».

Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ δια του Δημήτρη Παπαδημούλη, επέμεινε πως η ρύθμιση εισήχθη «δολίως» από την κυβέρνηση, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα ολόκληρου του συγκεκριμένου επιχειρηματικού χώρου.

Προσερχόμενος ωστόσο αργότερα στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, απέδωσε σε «παραδρομή» την ανακοίνωση του κ. Ταγαρά για την απόσυρση της διάταξης, δηλώνοντας πως «σε συνεννόηση με τους υπογράφοντες υπουργούς, η τροπολογία θα συζητηθεί».

Η τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος δεν είχε προκαλέσει αρχικά αντιδράσεις, αν και είχε κατατεθεί εκπρόθεσμα, δεδομένου ότι περιέχει μία πανθομολογούμενα θετική πρόβλεψη: Όσοι είχαν καταθέσει τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους και θέλουν να άρουν το καθεστώς της ακινησίας τους, δεν οφείλουν πλέον να καταβάλλουν όλο το ποσόν των τελών κυκλοφορίας, αλλά μονάχα το κομμάτι του χρόνου που τους αναλογεί από τη στιγμή της επανακυκλοφορίας του οχήματος και μέχρι το τέλος του χρόνου.

Μάλιστα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, είχε επαινέσει τη συγκεκριμένη παράγραφο, λέγοντας πως «είμαστε αντιπολίτευση, αλλά όχι παράλογοι - και δεν μπορούμε παρά να πούμε "ναι" σε μια λογική ρύθμιση».

Η πληρέστερη εξέταση όλων των παραγράφων της τροπολογίας ωστόσο, οδήγησε την αντιπολίτευση σε διαμαρτυρίες και σε εκκλήσεις προς τους προεδρεύοντες της συνεδρίασης να απορρίψουν τη συζήτησή της.

«Το σημείο 6 είναι φωτογραφική φαύλη υπουργική τροπολογία υπέρ των συμφερόντων των μεγάλων εταιρειών πετρελαιοειδών, οι οποίες, αντί να έχουν κυρώσεις για τη μη τήρηση αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης, τους δίνεται παράταση. Πρόκειται για βιομηχανία παραγωγής σκανδάλων με υπουργική βούλα» δήλωσε ο κ. Παπαδημούλης.

«Η τροπολογία έχει κατατεθεί τις 5 παρά τέταρτο το απόγευμα - και μέσα στη θετική διάταξη που υπάρχει, έχουν προστεθεί όλα τα αρνητικά σημεία. Πρόκειται για ξεκάθαρη, καραμπινάτη τροπολογία ξεπλύματος συμφερόντων» δήλωσε ο εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ, Νότης Μαριάς.

Την έκδηλη δυσφορία της εξέφρασε η αντιπρόεδρος της Βουλής (προτεινόμενη από τους ΑΝΕΛ), Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, ενώ αργότερα ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης, κληθείς να σχολιάσει την αντικανονική, εκπρόθεσμη εισαγωγή της τροπολογίας, παρατήρησε πως «επειδή επί 15 μέρες θα είναι κλειστή η Βουλή, ίσως να είναι αναγκαίο να ψηφιστούν κάποιες ρυθμίσεις».
Έθνος