Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Στα 116 της έλαβε για πρώτη φορά σύνταξη

Η γιαγιά Φιλομένα
Λίμα, Περού
Στα 116 της χρόνια, η Φιλομένα Τάπιε, μια γυναίκα που ζει σε ένα μικρό χωριό στην καρδιά της Κορδιλιέρας των Άνδεων, έλαβε πριν από λίγες ημέρες για πρώτη φορά σύνταξη από το κράτος.

Η υπεραιωνόβια, που είναι η γηραιότερη γυναίκα του Περού και ίσως και του κόσμου, γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 1897. Είναι δηλαδή κατά τρεις μήνες μεγαλύτερη από τη Γιαπωνέζα Μισάο Οκάβα που κατέχει το ρεκόρ της γηραιότερης εν ζωή γυναίκας, με βάση τον κατάλογο που συντάσσει η Ομάδα Έρευνας Γεροντολογίας (GRG).
«Δεν γεννήθηκα τον περασμένο αιώνα, νεαρέ, αλλά τον προπερασμένο» είπε η γιαγιά Φιλομένα στον υπάλληλο που την συνόδευσε στην τράπεζα, για να εισπράξει την πρώτη της σύνταξη στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την ανακούφιση υπερηλίκων που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.

Η Τάπιε θα έχει στο εξής δωρεάν περίθαλψη και θα λαμβάνει μηνιαίως 250 σόλες (περίπου 65 δολάρια).

«Το μυστικό της μακροζωίας μου είναι η φυσική διατροφή» που βασίζεται στις πατάτες, το κρέας, το γάλα, το κατσικίσιο τυρί και τα κουκιά, συνέχισε η μικροκαμωμένη γυναίκα, η οποία δεν έχει φύγει ποτέ από το χωριό της, το Ποκούτο, στην επαρχία Ουανκαβελίκα.

«Όσα μαγειρεύω προέρχονται από τον κήπο μου και δεν έχω φάει ποτέ κονσέρβες, ούτε έχω πιει αναψυκτικά» τόνισε.

«Η ζωή μου ήταν πολύ σκληρή. Χήρεψα πολύ νέα, είχα εννιά παιδιά και δούλεψα σκληρά για να τα μεγαλώσω. Μόνο τρία ζουν ακόμη» πρόσθεσε.

Η Τάπιε δηλώνει ευχαριστημένη με τη ζωή της και το μοναδικό της παράπονο είναι ότι πλέον δεν έχει δόντια...

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ