Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Ποιοι όμιλοι πήραν την τραπεζική διαφήμιση πέρυσι και ποια site ευνοήθηκαν

Για τον τρόπο με τον οποίο ΜΜΕ με ελάχιστη απήχηση χρησιμοποιήθηκαν για να εισπράξουν οι μεγάλοι όμιλοι τη μερίδα του λέοντος από την τραπεζική διαφήμιση, μίλησε η Αντα Ψαρρά Στο Κόκκινο και την εκπομπή Με θέση και υπογραφή της Αλεξάνδρας Χριστακάκη και της Τζούλης Τσίγκα.



Με την νομοθετική διάταξη που έφερε πρόσφατα ο Γ.Δραγασάκης, οι τράπεζες είναι πλέον υποχρεωμένες να δημοσιοποιούν αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που κατευθύνουν στην διαφήμιση και του αποδέκτες τους, σημείωσε η κ.Ψαρρά, προσθέτοντας ότι το θέμα δεν ήταν αποκλειστικό της Εφημερίδας των Συντακτών, απλώς «ελάχιστοι κάθισαν να αναλύσουν και να δημοσιοποιήσουν» αυτά τα στοιχεία.Το «δύσκολο» 2015 και παρά τα capital control οι τράπεζες έπρεπε να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, σχολίασε η ίδια, διαθέτοντας δεκάδες εκατομμύρια σε μεγάλα ΜΜΕ, που όπως γνωρίζουμε είναι υπερχρεωμένα με ποσά άνω των 800 εκατ. ευρώ, με «θαλασσοδάνεια» προσωπικά ή ομιλικά.

Ενα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αστρονομικά ποσά δίνονται σε ομίλους ΜΜΕ, διαχεόμενα σε όλα τα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ που τους αποτελούν, ακόμη και αυτά με ελάχιστη ή καθόλου κυκλοφορία, ακροαματικότητα, τηλεθέαση ή επισκεψιμότητα.

Δεν βλέπουμε τεράστια ποσά που να αφορούν μία εφημερίδα, ένα κανάλι ή ένα ραδιόφωνο, αλλά αθροίζοντας τα διαφημιστικά έσοδα των ομίλων καταλήγουμε στους 5-10 γνωστούς, παραδοσιακούς εκδότες και ιδιοκτήτες ομίλων, όπως σημείωσε η κ.Ψαρρά.

Ενδιαφέρουσες είναι επίσης οι «ειδικές προτιμήσεις» τραπεζών σε συγκεκριμένα ΜΜΕ, καθώς κάθε τράπεζα φαίνεται να επιλέγει ένα ή δύο, κυρίως ηλεκτρονικά, στα οποία διοχετεύει διαφημιστική δαπάνη πολύ μεγαλύτερη από τις άλλες τράπεζες, παύει δηλαδή να υπάρχει αντιστοιχία στα ποσά. Είναι ενδιαφέρον, αν επισκεφτεί κανείς αυτά τα site, να δει πώς συμπεριφέρονται στις τράπεζες που τα χρησιμοποιούν, υπογράμμισε.

Πρώτος στη λίστα των κεφαλαίων που εισέπραξε είναι ο Ομιλος Αλαφούζου, με τον ΣΚΑΪ, την Καθημερινή και σειρά άλλων εντύπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ, ο οποίος όπως και άλλοι έχει μεγάλα χρέη.

Γενικά, όπως σημείωσε, δεν τηρείται κάποια ιεραρχία σε σχέση με τις αναγνωσιμότητες, πιο πολύ ακολουθείται η πατροπαράδοτη ενίσχυση των μεγάλων συστημικών ΜΜΕ και όπως αποδεικνύεται η αμφίδρομη σχέση που έχουν τα μεγάλα ΜΜΕ με τις τράπεζες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Εφημερίδα των Συντακτών στο σχετικό δημοσίευμα, προκύπτουν μεταξύ άλλων τα εξής στοιχεία για το 2015:



Τα μεγάλα πακέτα στους ομίλους (ευρώ στο σύνολο των ΜΜΕ κάθε ιδιοκτήτη):
3.468.730 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ-ΣΚΑΪ (Αλαφούζος)
2.920.345 ΔΟΛ (Ψυχάρης)
2.610.320 ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (Αναστασιάδης)
2.434.890 ΠΗΓΑΣΟΣ-ΕΘΝΟΣ (Μπόμπολας)
2.128.808 ΑΝΤΕΝΝΑ (Κυριακού)
1.994.095 ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ-MEGA (Ψυχάρης, Μπόμπολας, Βαρδινογιάννης)
1.569.738 ALPHA (Κοντομηνάς)
1.480.025 REAL MEDIA-ENIKOS (Χατζηνικολάου, Κουρής -περιλαμβάνεται εδώ και το διαφημιστικό πακέτο για την παρουσία του Νίκου Χατζηνικολάου στο STAR)
1.052.864 STAR-Ελληνική Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. (Βαρδινογιάννης)
723.924 ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ-SABD Εκδοτική Α.Ε. (Μπενέκος, Σκαναβής)
658.020 ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-ΕΠΕΝΔΥΣΗ (Κουρτάκης, Τζένος)
612.731 Δημοκρατικός Τύπος Α.Ε. (Δημοκρατία, Espresso, Εστία)
500.553 Ε TV Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. (Βρυώνης)
Τα πακέτα και οι προτιμήσεις σε άλλα site (εκτός των παραπάνω ομίλων):
704.817 (307.150 από Πειραιώς) Capital.gr (του Χ. Φιλιππόπουλου)
390.867 NEWSIT (του Ν. Ευαγγελάτου)
356.676 (336.250 από Πειραιώς) NEWSBOMB (του Γιαννακόπουλου)
345.042 (166.000 από την Πειραιώς) Ζούγκλα GR (του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου)
301.223 (122.600 από την Πειραιώς) iEFIMERIDA (του Ράπτη)
200.760 (135.300 από Πειραιώς) MATRIX 24 (του Νίκου Φελέκη)
194.800 NEWSBEAST NEWS (του Κοπελούζου)
154.114 (70.000 από την Πειραιώς) THE TOC (της Ελλης Στάη)
149.694 (93.500 από την Πειραιώς) Protagon.gr (πρώην πρότζεκτ του Σταύρου Θεοδωράκη, ο οποίος αποχώρησε λόγω αρχηγίας στο Ποτάμι).


http://www.stokokkino.gr/